Værdier

I Mejdal-Halgård Fodbold vægter vi følgende værdier (Nedenstående er et værdi-diskussionsoplæg til trænere, bestyrelse og andre interesserede):

• Sjovt
  • Seriøst
  • Samarbejde

Vi har det SJOVT

Mejdal-Halgård Fodbold er en breddeklub. Det betyder, at her er og bør være plads til alle, der har lyst til at spille fodbold, uanset alder, køn og kunnen i øvrigt.

Vores trænere er her af lyst og fordi at de ofte selv har børn, der spiller fodbold.

Vi spiller fodbold, fordi at det er sundt, sjovt og et godt fællesskab med vores kammerater. Træning og kamp skal være sjovt og udfordrende for alle. Et godt humør og hjælpsomhed på og udenfor banen smitter af på alle, både spillere, trænere, dommere og forældre.

Vi er SERIØSE

Fodbold er sjovest, hvis der gradvist kommer udfordringer og nye opgaver. Derfor ønsker klubben at gøre spillerne til kompetente fodboldspillere både teknisk, fysisk og taktisk. Fodbold får et nyt perspektiv når det både tænkes og udøves. Vi er fair overfor hinanden,  d.v.s. overfor: spillerne, trænerne, modstanderne og ikke mindst dommerne.

Det gør vi bl.a. ved at følge DBU's principper om at skabe træning, der udfordrer den enkelte og meget gerne indeholder masser af boldberøringer.

Der er mange muligheder for udfordringer i træning og kamp. For nogle ønskes seriøse udfordringer langt tid før andre, hvilket kan medføre svære overvejelser om klubskifte og farvel til kammerater. For nogle er det rigtigt og for andre betyder det sociale med kammeraterne mere.

Klubben støtter trænerne i træneruddannelse og klæder dem gerne på med tøj, kurser og anden inspiration.

Vi SAMARBEJDER

Vi hjælper hinanden i det daglige foreningsarbejde og med planlægning og afvikling af træning og kampe. Indsatsen er frivillig ligesom anerkendelsen af det, som vi gør for hinanden, er med til at give os alle fornyet energi.

Derfor stiller vi også krav og har forventninger til hinanden. Klubben fungerer kun i kraft af frivillige kræfter i bestyrelse, trænertrup og de andre funktioner, som hjælper til. Derfor samarbejder klubben også med forældre og spillere om at hjælpe til ved særlige lejligheder eller arrangementer. Det kan være kørsel, tøjvask, stævner, praktiske opgaver, osv.

Vi samarbejder med de sponsorer, som har lyst til at støtte fodbolden. Enten med et sponsorat til f.eks. en bande, træningsudstyr, aktiviteter eller hjælp på anden vis.

Vi samarbejder helt naturligt med de lokale klubber tæt på og lidt længere væk. Det falder lige for at lave fælleshold, hvis en årgang er for lille til at stille hold. Det er også naturligt for os at dygtige spillere søger udfordringer i f.eks. Holstebro Boldklub eller FC Midtjylland, hvis ønsket, træningsiveren eller talentet rækker så langt.

Som FCM samarbejdsklub har vi store forventninger til at FCM-lokomotivet understøtter lokalområdets interesse, kendskab og muligheder for at udvikle fodboldmæssige færdigheder.

Mvh Bestyrelsen