Her kan du læse historien om Mejdal-Halgård Fodbold

Mejdal-Halgård Fodbold er en klub, der ligger lige udenfor ringvejen til Holstebro by. Idag er Mejdal-Halgård nærmest vokset sammen med den øvrige del af Holstebro. Så vil du gerne spille fodbold i Holstebro, så er der fin cykelsti og busforbindelse til Mejdal Hallen, hvor stadion ligger på Slåenvej 65, 7500 Holstebro.

Start engang i 70'erne

Hvornår klubben er startet kan ikke præcist fastslås, men 1970 er et godt bud, jf. de erindringer Arne Bøjlesen har nedfældet om klubben. De erindringer kan du læse her.

I de papirer jeg har haft adgang til, ser det dog ud til, at det først er i 1978 klubben bliver en særskilt afdeling med egen økonomi. Klubben har ved udgangen af 2008 en egenkapital på 300.000 kr. Her kan du se udviklingen i klubbens økonomi helt tilbage fra 1978. I 2009 er der yderligere sket det, at vores forældreforening er blevet nedlagt og de midler der var opsparet her igennem årene er blevet overført til fodboldafdelingen. Det betyder, at klubben egenkapital ultimo 2009 forventes at ligge omkring 500.000 kr.

Bestyrelserne

Ligeledes er det lykkes mig at identificere de bestyrelser der har været i klubben siden 1981. I den periode har der været ca. 60 forskellige bestyrelsesmedlemmer, hvor Ole Dam Hansen er "topscorer" med 9 år i bestyrelsen. Her kan du se den komplette liste. Der har dog været mange personer inde over fodboldafdelingen før 1981 og således beretter Arne Bøjlesen, at han har siddet i bestyrelsen fra 1974-1986.

I 2004, hvor Orla Jensen, trådte tilbage efter 6 år som formand, fik Orla overrakt en JBU-nål. Den hædersbevisning tildeles kun til personer, der har været ulønnet frivillig i en fodboldklub i mindst 15 år. Arkiverne fortæller ikke hvor meget Orla har siddet i bestyrelsen før perioden 1998-2003.

Forældreforeningen blev nedlagt ved en ekstraordinær generalforsamling i 2009. Foreningens aktiviteter er nu underlagt fodboldafdelingens bestyrelse - og heraf nedsatte udvalg.

Foreningen er stiftet i august 1983

Formål

Foreningens formål er at støtte Mejdal-Halgård Fodbolds arbejde med de unge i alderen 4-16 år. Dels ved personlig aktivitet i forbindelse med Fodboldafdelingens arbejde, men primært ved at skaffe midler ud over de beløb, som Fodboldafdelingen selv yder.

Frivillige hjælpere

Vi kan altid bruge en ekstra hånd, så hvis DU vil støtte os og dermed DIT barn, så ring til Carsten Jespersen (23 30 70 54).

Hvad støtter vi (øger aktiviteten holder kontingentet nede):

Opstartsmøde for de enkelte hold. Materialer fx tøj, bolde og rekvisitter til træning og kamp. Betaling af deltagergebyr for stævner både sommer og vinter. Tilskud til træningslejre. Den årlige afslutningstur, som for tiden går til en fællesspisning og bowling. Et direkte økonomisk tilskud, som anvendes til ungdomsarbejdet. Dette beløb har gennem mange år være 10-15.000 pr. år.